Facebook odnotował najsłabszy kwartał od debiutu giełdowego Facebook zapisałem na startu roku najwolniejszy kwartalny wzrost od wpisania na giełdę – podał serwis ABC News, wskazując, że problemy związane z pandemią Covid-19 zabierają się m.in. na wszystkie spowolnienie rynku reklamy cyfrowej.
Koncern Marka Zuckerberga poinformował, iż w początkowym kwartale bieżącego roku zarobił 4,9 mld dolarów. To ważny wzrost rok do roku (w początkowym kwartale 2019 r. koncern opowiadał o zarobkach 2,4 mld dol.). Przychody Facebooka wzrosły o 18 proc. do stanu 17,7 mld dol.
Firma oznajmiła zarazem, iż w minionych trzech tygodniach marca zaobserwował „znaczący spadek” wartości i popytu na reklamy.
Przedstawiciele Facebooka odmówili znalezienia swoich prognoz względem przychodów za drugi kwartał, jednakże podkreślili, że obserwowana obecnie sytuacja „sygnalizuje stabilizację”.
W terenach, gdzie epidemia Covid-19 wywołała największe spustoszenie, Facebook odnotował 50 proc. wzrost użycia aplikacji do komunikacji wiadomości prywatnych. Podwoiła się również liczba połączeń głosowych i wideo produkowanych z użyciem usług koncernu, który zaznaczył jednak, że aplikacji komunikacyjnych w moc przykładach nie monetyzuje. Dodatkowo w obszarach najbardziej dotkniętych pandemią osłabła działalność Facebooka w kluczowym segmencie reklamy.
W marcu z usług Facebooka korzystało 2,6 mld skutecznych w rozwoju miesiąca użytkowników. Więc o 10 proc. więcej, niż rok temu – podało ABC News. Ilość osób zdecydowanych na Facebooku codziennie wzrosła w marcu o 11 proc. do stanu 1,73 mld użytkowników. Koncern z Menlo Park przekazał, że ogółem 2,99 mld osób zastosowało w marcu z choć jednej jego aplikacji: Facebooka, Instagrama, Messengera lub WhatsAppa. Więc o 11 proc. więcej, niż w współczesnym jedynym czasie w roku ubiegłym.
Prezes Facebooka Mark Zuckerberg w dyskusji z analitykami stwierdził, że pandemia i połączona z nią konieczność mieszkania w zakładu przez wiele kobiet odkłada się na szybsze przyjmowanie nowych trendów komunikacyjnych, takich jak wideorozmowy lub małe czaty grupowe. Jak podkreślił, transmisje wideo na żywo, które wcześniej były zużywane do transmisji wydarzeń przeprowadzających się w branży pozawirtualnej, obecnie wykorzystywane są przez nauczycieli, sektor przyjemności i prace religijne. Właśnie z usług tego rodzaju korzysta ponad 800 mln osób dziennie – podał szef Facebooka.
Zuckerberg zaznaczył zarazem, że pandemia wywiera istotni nacisk na Facebooka i pokazałeś swoje zaniepokojenie tym, że koniec nią wywołany może potrwać dłużej, jeśli zniesienie zawartych w wielu miejscach obostrzeń nastąpi zbyt szybko.
Obecnie 95 proc. pracowników Facebooka realizuje swoje cele zawodowe zdalnie.
zobacz również